מה הקשר בין בוקרשט לדרקולה?

למרות שהביצורים של ערים גדולות טובים, כפרים גרמנים קטנים יותר חשופים להתקפות של פולשים. עשרות כנסיות גרמניות חזקות, שנבנו ברובן במאות ה-13 וה-14, פזורות ברחבי טרנסילבניה. כמה מהמבצרים הזכורים ביותר ברומניה אינם טירות כלל, הם למעשה כנסיות.

התיאור של סטוקר על הטירה של דרקולה

הוא מאמינים כי נוצר בהשראת ביצורים באנגליה או מאיור של טירת בראן באחד הספרים על טרנסילבניה. סטוקר מעולם לא היה ברומניה ויש סיכוי טוב שהוא ידע מעט מאוד על טירת בראן. הוא הוסיף כי טירת בראן, אטרקציה תיירותית מודרנית בטרנסילבניה המכונה לעתים קרובות הטירה של דרקולה, מעולם לא הייתה מקום מושבו של נסיך וולאכי.

הטירה שלו (עכשיו בהריסות) אפילו לא בטרנסילבניה

אבל הוא היה כלוא לזמן מה במהלך הסכסוך המקומי בטירת בראן. סטוק הזכיר את דרקולה שלו, שנלחם נגד האימפריה העות'מאנית ולאחר מכן נבגד, מה שחפף לסיפורו של ולאד השלישי דרקולה האמיתי. שמו של דרקולה מגיע משם המשפחה של אביו ולאד דרקול, שפירושו ברומנית "שד".

ולאד טפס נולד בדצמבר 1431 במבצר סיגישוארה

רומניה. אביו של ולאד, מושל טרנסילבניה, התקבל למסדר הדרקון שנה קודם לכן. בשנת 1447 הודח ולאד השני מתפקידו כשליט וולכיה על ידי אצילים מקומיים (בויארים) ונהרג בביצות ליד בלטניי, באמצע הדרך בין טרגובישטה לבוקרשט בשטח רומניה המודרנית. בעוד ולאד וראדו היו בידי העות'מאנים, אביו של ולאד נלחם לשמור על תפקידו כמושל וולכי, ובסופו של דבר הפסיד בקרב זה.

משנת 1448 ועד מותו ב-1476

שלט דרקולה בוולכיה ובטרנסילבניה, שהן כיום חלק מרומניה. ולאד או דרקולה נולד ב-1431 במשפחת אצולה בטרנסילבניה. ולאד טפס, לחלוטין ולאד השלישי דרקולה או הרומני ולאד השלישי דרקולה, הידוע גם בשם ולאד השלישי או הרומני ולאד טפס (נולד ב-1431, סיגישוארה, טרנסילבניה [כיום ברומניה] – מת ב-1476, צפונית לבוקרשט של היום, רומניה, מושל או נסיך במחוז (צבא) וולכיה (1448; 1456-1462; 1476), השיטה האכזרית שלו להעניש אויבים הייתה מפורסמת באירופה במאה ה-15.

הרוזן דרקולה

דמות בדיונית מהרומן דרקולה, נוצר בהשראת אחת הדמויות המפורסמות ביותר בהיסטוריה של רומניה, ולאד הטפס (ולד טפס), ששלט בוולאכיה בתקופות שונות מ-1456 עד 1462. יש לציין שסטוקר מעולם לא ביקר בטרנסילבניה (או בכל חלק ממה שהיא כיום רומניה), ברור שהוא ידע על ולאד טפס שכן הספר מכיל מספר אזכורים היסטוריים מדויקים, לא מעט על מאבקו של דרקולה בטורקים. ואחר כך הבגידה באחיו. טרנסילבניה אינה מקום בדיוני ומאמינים שהספירה התבססה על דמות היסטורית.
למידע בנושא של מה הקשר בין בוקרשט לדרקולה? ובוקרשט דרקולה ניתן לגלוש לאתר xn--5dbij3dfg.co.il

אנחנו כבר 3 שנים ברומניה (כאן בכפר שלנו ברב), דרקולה, ערפדים רומנים, טירות ואגדות הפכו לחלק מחיי היומיום שלנו.

מזכרות דרקולה ומזכרות ערפדים בשפע בכל עיר הקשורה לאגדות ערפדים

וברחבי רומניה, אפילו בשדה התעופה, תוכלו למצוא את היין של דרקולה או מזכרות מטירה רדופה. התיירות של דרקולה קיימת בעיקר בטרנסילבניה, רומניה, כמו גם באירלנד ובבריטניה. בשנת 2011, דרקולה טורס בטרנסילבניה נכלל ב-5 טיולי הנסיעות הבלתי רגילים המובילים של Tourism Review. בשנת 2019, סיור ליל כל הקדושים בן 7 ימים בטרנסילבניה, דרקולה, הכולל 3 מסיבות ליל כל הקדושים, זכה בפרס TourRadar Tour of the Year 2019 בקטגוריית הפסטיבל.

אתה יכול גם להזמין סיור בנושא דרקולה לציוני הדרך העיקריים הקשורים לאלד ברומניה, ראה להלן. המקומות האלה ישמחו אותך ויהוו התחלה מצוינת למסע בן 4 הימים שלך בחיפוש אחר דרקולה.

מדריך זה מסביר כיצד להגיע מבוקרשט לטרנסילבניה

כדי לבקר בטירת בראן המפורסמת ברומניה. הטירה היא המוזיאון הפרטי הראשון במדינה המציג את האוספים ההיסטוריים של רהיטים, כלי נשק ושריון של תושבתה האחרונה, מלכת רומניה מריה. בתוך הטירה נמצא המוזיאון הקבוע של בראן, המאכלס אוסף מרשים של קרמיקה, רהיטים וכלי נשק.

מלבד העובדה שמדובר באחת מטירות ימי הביניים השמורים והמרשימים ביותר ברומניה (ובמשכן מלכותי לשעבר)

האגדה מספרת שהטירה הזו היא מקום מנוחתו של הרוזן דרקולה המפורסם. למרות שהקשרים של דרקולה (ולאד המשפד) לטירה זו מעורפלים בחיים האמיתיים, טירת בראן היא הטירה היחידה ברומניה שתואמת את תיאור הטירה של דרקולה של בראם סטוקר ברומן האימה הקלאסי שלו משנת 1897. למרות האגדות הפנטסטיות, בראן הוא למעשה דוגמה מצוינת למבצר מימי הביניים אותנטי מהמאה ה-14.

יש אנשים המאמינים שטירת בראן הייתה ההשראה לביתו של דרקולה של בראם סטוקר

אבל במציאות, בראם סטוקר מעולם לא היה בטרנסילבניה, וטירת בראן אינה תואמת את תיאור הטירה של הרוזן דרקולה ברומן. הרוזן הבדיוני דרקולה חי במה שסטוקר מתאר כהריסות של טירה בקרפטים. מכיוון שטירת בראן היא הטירה היחידה בכל טרנסילבניה שבאמת תואמת את התיאור של בראם סטוקרס על הטירה של דרקולה, היא ידועה בכל העולם בתור הטירה של דרקולה.

למרות שלטירה של ולאד טפס בלב טרנסילבניה יש שש מאות שנים של היסטוריה

המיתוס של דרקולה הפך אותה ליעד תיירותי. ולמרות שדמותו של הרוזן המת מטרנסילבניה היא בדיונית, האנדרטה הלאומית הרומנית, הידועה בכל העולם כטירת דרקולה, היא אמיתית.

במהלך הסיור שלך בטירת דרקולה, המדריך שלך יעזור לך לחשוף את האגדה של דרקולה וללמוד הכל על הקשרים בין ולאד המשפד לרומן המפורסם של בראם סטוקר, דרקולה. המסע מתחיל בסיור בטירה של דרקולה, תלמדו עובדות ובדיות על ולאד טפס.

ביקור בטירה מאפשר גם לראות את מוזיאון הכפר הפתוח בכניסה

אם זה באמת מעורר את העניין שלכם בציד דרקולה, כדאי לשקול ביקור בסיגישוארה, שם תוכלו לבקר במקום הולדתה של האגדה האמיתית. בית דרקולה הוא בניין משוחזר המבוסס על אגדות מהמאה ה-15 ושווה ביקור.

ביקור בשתי הטירות מימי הביניים הללו

הוא משהו שכל תייר ברומניה חייב לעשות. בפנים, רהיטים ותצלומים מספרים סיפורים הרבה יותר נוגעים ואמיתיים של תושבי הטירה, כמו המלכה מרי, נכדתה של המלכה ויקטוריה מבריטניה, שנישאה למשפחת המלוכה הרומנית וזכתה לתגמול על אומץ על ידי אחות. מלחמת העולם הראשונה. עצירה כאן היא תירוץ לבקר במנזר סינאיה, מנזר אורתודוקסי עם שתי כנסיות קטנות, ובטירת פלס, ארמון קיץ ענק שנבנה בשילוב ייחודי של סגנונות גותי ורנסנס. פעם אחת בסיני, תבקרו בטירת פלס, טירה מלכותית מפוארת שנבנתה על ידי המלך הראשון של רומניה, קרול הראשון מההוהנצולרן.

טירת פלס שימשה כמעון הקיץ של משפחת המלוכה הרומנית עד שנכבשה על ידי המשטר הקומוניסטי בשנת 1947

טירת פלס הייתה פעם ביתו של המלך הראשון של רומניה, קרול הראשון. אם תצאו לסיור בטרנסילבניה מבוקרשט, זה יהיה פשע לפספס את טירת פלס (גם אם זה במחוז פראחוה!).

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טכניקות וטיפים לסיכום מאמרים אקדמיים

סיכום מאמרים הוא מיומנות רבת ערך המאפשרת לקוראים לחלץ מידע רלוונטי מטקסטים ארוכים ביעילות. בין אם אתם סטודנטים שמכינים עבודה אקדמית, אנשי מקצוע שמתעדכנים במגמות