מאיפה וכיצד לרכוש מוצרים מסין

כיום בעידן הכפר הגלובלי מוצרים נעים בין מדינות ויבשות בקלות ומהירות גבוהות יותר מאי פעם. כל בעל עסק שמוכר מוצרים ובמיוחד כאשר מדובר בשיטת הדרופשיפינג, זקוק לרכישת סחורות בחו"ל וייבוא של המוצרים לישראל. ליתר דיוק, הוא זקוק לספקים איכותיים שניתן לסמוך על המוצרים שלהם וכמובן בתנאי שגם המחירים משתלמים וניתן להרוויח ממכירת המוצר.

אז את עצם העובדה שעסקים רבים מאוד זקוקים לספקים מעבר לים – את העובדה הזאת כנראה אי אפשר לשנות. השאלה היחידה שבעלי עסקים אלו נדרשים אליה כצעד ראשון לקראת תכנון אסטרטגיה עסקית היא איך להגיע לספקים ששווה ומשתלם לעבוד איתם לטווח ארוך.

בוודאי לא יפתיע אתכם הקוראים לדעת שרוב המוצרים היום – מקורן במזרח הרחוק, שבה אפשרי לנו להגיע לטווח רחב של יצרנים מוצרים, ובל נשכח – מחירים נוחים לכל כיס שאין עוד כדוגמתם כיום בעולם.

המדינה המרכזית המספקת מוצרים לבעלי עסקים בארץ היא כמובן סין אבל, למעשה היא לא היחידה שמצטיינת בייצור זול והמוני. לכן מטבע הדברים עולות כאן כמה שאלות – האם באמת כדאי לחשוב רק על סין בהקשר הזה? מה לגבי טאיוואן, סינגפור או וייטנאם? בהמשך המאמר נפרט על שתיים מן האפשרויות המרכזיות שכדאי לכם להביא בחשבון בין אם אתם עסק שמנהל מלאי כגון חנות או עסק בתחום הדרופשיפינג.
 

רכישת מוצרים מסין

למה כדאי לרכוש סחורה מספקים מסין?

המדינה הראשונה שחושבים עליה היא סין, כאשר מדברים על הזמנת סחורה מהמזרח. ספקים ללא סוף נראה לעין ממוקמים דווקא במדינה זו, ראשית בזכות כמות התושבים המטורפת שלה (מעל 1 מיליארד איש ואישה!).

התחרות בין ספקים סיניים מייצרת לכם שני יתרונות יקרים מפז: מחירים בריצפה (במיוחד בהזמנת כמויות גדולות), ומגוון מוצרים העולה על כל דמיון – כל מה שתוכלו לחשוב עליו, סביר להניח שהסינים יודעים לייצר מוצר כזה.

יכולת להתמקח מול הספק הסיני הממוצע מהווה יתרון נוסף. הם מודעים לעובדה שכל מוצר שהם מייצרים – 10 ספקים שונים בסין ישמחו לספק ולייצר במקומם כך שבהקשר של עבודה מול סין, להבדיל ממדינות אחרות שפועלות אחרת בנושא זה – תמיד יש מקום לדבר על המחיר במיוחד אם אתם מראים רצינות.

שילוח בינלאומי מסין הוא דבר שבשגרה עבור הרשויות בסין וזו אף מטרה לאומית מבחינתם להיות היצרן וספק המוצרים של כל העולם כך שאין הגבלות ורגולציה שפוגעת בעשיית העסקים שלכם עם סין – ההפיך הוא הנכון. עם מינימום בירוקרטיה תוכלו לקבל מוצרים נהדרים כאן לישראל. לכן אין זה פלא כלל כי אנשי עסקים רבים בישראל בוחרים פעם אחר פעם בספקים סיניים לאספקת מלאי מוצרים הדרוש להם למכירה עבור הצרכן הישראלי. אם אתם רוצים מידע נוסף בנושא עבודה מול ספקים בסין כנסו לעמוד המידע שפרסמה החברה הישראלית: מרצ'נט סנטר ספקים מסין.

 

האם כדאי לרכוש סחורה מספקים מטאיוואן?

למרות שרוב היזמים מורגלים בהזמנת סחורה סינית, ישנן מדינות אחרות שבהן תוכלו למצוא ספקים ספציפיים שנותנים שירות מעל ומעבר. בידיעה שהם מתחרים עם ההיצע הגדול שמספקת סין, הם יהיו מוכנים לא פעם לבוא לקראתכם במחיר. טאיוואן היא דוגמא למדינה כזאת שבה תמצאו ספקים ויצרנים שמאוד משתלם להזמין מהם מוצרים לישראל. מה כאן היתרון המרכזי? ראשית אמנם כבר לא נהוג לדבר על זה הרבה כי כביכול סין השתפרה אבל עדיין, אם חשובה לכם האיכות, מדינות כמו טאיוואן מציאות שילוב או שמא עדיף לומר איזון די נדיר של איכות ומחיר טוב, וזה יתרון על פני ההיצע של סין שלרוב נוטה להיות יותר זול מאשר להציג איכויות גבוהות מהממוצע. כמו כן, אפילו לפני ההשתלטות של סין על השוק העולמי – טאיוואן כבר שלחה קונטיינרים כמעט לכל מקום בעולם. כדי שלא תמצאו את עצמכם נתקלים בכל מיני בעיות שקשה להתגבר עליהן. עם זאת, כדאי לדעת שהמחירים בטאיוואן לרוב יהיו גבוהים בהשוואה למחירים בסין. עדיין ישנם בעלי עסקים המעדיפים לבחור באפשרות זו מסיבותיהם.

שורה תחתונה מאיפה כדאי לי להזמין מוצרים?

 

זה האמת די אינדיבידואלי כי כל בעל עסק צריך לעשות את בחירותיו על פי שיקולים קונקרטיים המשתנים מעת לעת ובוודאי מחברה לחברה. אין משהו שאפשר להכליל ולומר תעשו כך או תעשו אחרת כי הדבר הנכון יותר הוא לקחת בחשבון את החסרונות והיתרונות של כל מדינה ומדינה במזרח הרחוק ולבדוק לעומק את הנתונים של יצרנים וספקי מוצרים בנישה שאתם מתעניינים בה. בקיצור תעשו שיעורי בית , השוואת מחירים וכשמגיע הרגע בקשו דוגמית מכל ספק רלוונטי. אחרי מחקר מסוג זה כבר תראו שהבחירה תהיה יחסית קלה ומהירה. מומלץ כמו כן לשקול בתועלת שיוצאת ללקוחות שלכם מהמוצר ולהציב זאת מול התועלת של העסק שלך. אתה יכול למצוא ספקים מעולים גם בסין וגם בטייוואן, אין מה לדאוג כאן, שתי המדינות נהדרות בהקשר של ייצור וייצוא. אם בכל זאת תחליט להזמין את הסחורה מסין, מומלץ לך לעשות זאת בליווי של מרצ'נט סנטר. כך תוכל לפשט את כל המשימה, שכרגע עלולה להיראות לכך קשה להשגה ומאוד מסובכת.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טכניקות וטיפים לסיכום מאמרים אקדמיים

סיכום מאמרים הוא מיומנות רבת ערך המאפשרת לקוראים לחלץ מידע רלוונטי מטקסטים ארוכים ביעילות. בין אם אתם סטודנטים שמכינים עבודה אקדמית, אנשי מקצוע שמתעדכנים במגמות