מערכות GIS והצורך בהם

מערכות GIS

בסוף שנות ה-70, שתי מערכות GIS זמינות לציבור (MOSS ו-GRASS GIS) היו בפיתוח, ובתחילת שנות ה-80, M&S Computing (לימים Intergraph), יחד עם Bentley Systems Incorporated עבור פלטפורמת CAD, על ידי המכון לחקר מערכות הסביבה ( ESRI), CARIS (Computer Resource Information System), MapInfo Corporation ו-ERDAS (Earth Resource Data Analysis System) הופיעו כספקי תוכנת GIS מסחריים, תוך שילוב מוצלח רבות מיכולות ה-CGIS תוך שילוב הגישה הקודמת. הפרדה דורית של מידע מרחבי ותכונות עם גישת דור שני לארגון נתוני תכונות לתוך מבני מסד נתונים. מערכת מידע גיאוגרפית (תוכנת GIS) נועדה לאחסן, לאחזר, לנהל, להציג ולנתח את כל סוגי הנתונים הגיאוגרפיים והמרחביים. GIS או מערכות מידע גיאוגרפיות הם כלי מחשב המשמשים לאחסון, הצגה, ניתוח ופירוש נתונים גיאוגרפיים.

GIS הוא אזור טכנולוגי המשלב מאפיינים גיאוגרפיים

עם נתונים טבלאיים כדי למפות, לנתח ולהעריך בעיות בעולם האמיתי. עם זאת, החוזק האמיתי של GIS טמון בשימוש בטכניקות מרחביות וסטטיסטיות לניתוח תכונות ומידע גיאוגרפיים. השותפות של שני סוגי הנתונים הללו היא שמאפשרת ל-GIS להיות כלי כה יעיל לפתרון בעיות באמצעות ניתוח מרחבי. טכנולוגיית GIS משלבת פעולות נפוצות של מסד נתונים כגון שאילתות וניתוח סטטיסטי עם היתרונות הייחודיים של הדמיה גיאוגרפית וניתוח מפות.

יישומי GIS בדרך כלל מאפשרים למשתמשים לבצע שאילתות בבסיסי נתונים

כדי לחלץ ולנתח מידע מרחבי, לשנות נתונים במפות ולהציג נתונים בדרכים שונות. GIS מאפשר למשתמשים להציג ולהשוות נתונים מרחביים ממיקום גיאוגרפי מסוים למטרות ספציפיות, ויכול לכלול מודלים של השפעה. תכונות אלו הופכות את GIS לכלי בעל ערך להמחשת נתונים מרחביים או לבניית מערכות תומכות החלטות לשימוש ארגונים. חברות GIS מנהלות מידע מיקום ומספק כלים לצפייה וניתוח נתונים סטטיסטיים שונים, לרבות מאפיינים דמוגרפיים, הזדמנויות פיתוח כלכליות וסוגי צמחייה.

GIS יכול לשלב חומרה תוכנה ונתונים

כדי לנהל את כל הצורות של מידע עם התייחסות גיאוגרפית כגון זרימות מים, מפות ורישומי מס, ייעוד ומידע בריאותי. GIS מתאר מגוון רחב של כלי מחשב ושירותים האוספים, מאחסנים, שולטים ומציגים מידע הקשור למקומות על פני כדור הארץ. GIS הוא אוסף מאורגן של חומרה, תוכנה, נתונים גיאוגרפיים ואישיים שנועד לאסוף, לאחסן, לעדכן, לעבד, לנתח ולהציג ביעילות את כל סוגי המידע הגיאוגרפי. GIS הוא קבוצה של כלים ממוחשבים לארגון מידע ממקורות נתונים שונים כדי למפות ולחקור שינויים בכדור הארץ.

הוא נועד לאסוף, לאחסן, לנהל, לנתח ולהמחיש את כל סוגי הנתונים הגיאוגרפיים ולאפשר אינטגרציה וניתוח שיתופי של נתונים גיאו-מרחביים ממקורות מרובים, כולל תמונות לוויין, רשומות GPS ותכונות טקסט ספציפיות לחלל . ניתן לצפות בנתוני חישה מרחוק המשולבים ב-GIS כדי לקבל מידע על הנתונים; GIS מספק יכולות מיוחדות לעיבוד וניתוח תמונות כאלה. באמצעות מערכת הנתונים והמידע של מערכת תצפית כדור הארץ (EOSDIS), המאמצים גדלים במהירות לתמוך בשימוש בנתוני מדעי כדור הארץ של נאס"א במכשירי GIS. קבוצת GIS (EGIST) on Earth Data Systems (ESDS) הוקמה כדי להבטיח שימוש ויישום נאותים של טכנולוגיית GIS לתמיכה במדעי הגיאוגרפיה ובמחקר מדעי יישומי עבור נתוני EOSDIS.

GIS עוזר למשתמשים לענות על שאלות ולפתור בעיות על ידי בחינת נתונים בצורה מובנת ונגישה בקלות

וטכנולוגיית GIS יכולה להשתלב בכל מבנה של מערכת מידע ארגונית. GIS מחבר את העולם בו אנו חיים בכך שהוא מאפשר לנו לדמיין, להבין, לשאול שאלות, לפרש ולהמחיש נתונים באופן שחושף קשרים, דפוסים ומגמות בצורה של מפות, גלובוסים, דוחות וגרפים. יישומי GIS (או יישומי GIS) הם כלי מחשב המאפשרים למשתמש ליצור שאילתות אינטראקטיביות (חיפושים מותאמים אישית), לאחסן ולשנות נתונים מרחביים ולא מרחביים, לנתח את הפלט של מידע מרחבי ולשתף חזותית את התוצאות, פעולות אלו מציגות אותן ב- צורה של מפות.

כמו מפות Google הנזכרות לעיל, נעשה שימוש ב-GIS בתחומים רבים אחרים. השימוש בטכנולוגיית שטח ניידת וב-GIS נייד הופך גם הוא לכלי חשוב לאיסוף נתונים ב-GIS.

במשך עשרים שנה

חברי קהילת המידע הגיאוגרפי צפו בהתקדמות הטכנולוגיה הזו – משורת הפקודה, מתוכנת תחנת עבודה ועד לכלים שניתן להשתמש בהם כעת בענן ובאמצעות מכשירים ניידים. בעשורים האחרונים, הביקוש המוגבר לאחסון, ניתוח והדמיה יעילים של נתונים סביבתיים הוביל לשימוש במחשבים ולפיתוח מערכות GIS מידע מורכבות.

טכנולוגיות GIS מודרניות משתמשות במידע דיגיטלי

שעבורו נעשה שימוש בשיטות שונות ליצירת נתונים דיגיטליים. טכנולוגיית GIS מאפשרת להרכיב את כל סוגי המידע השונים הללו, ללא קשר למקור או פורמט מקור, על גבי מפה אחת. GIS משתמש במיקום כמשתנה מפתח אינדקס כדי לקשר את הנתונים האלה לכאורה לא קשורים.

על ידי קישור נתונים שלכאורה לא קשורים

GIS יכול לעזור לאנשים וארגונים להבין טוב יותר דפוסים ויחסים מרחביים. GIS יכול למצוא את המיקום האופטימלי על ידי קישור נפחי תנועה, מידע על אזורים ונתונים דמוגרפיים. אדם יכול להצביע על נקודה במפה דיגיטלית כדי למצוא מידע אחר על אותו מיקום המאוחסן ב-GIS. נתוני מפה יכולים לכלול גם נתוני סקרים ומידע מפה שניתן להזין ישירות לתוך GIS.

מכיוון שחזות וניתוח נתונים על מפה משפיעים על ההבנה שלנו של הנתונים

אנו יכולים להשתמש ב-GIS כדי לקבל החלטות מושכלות יותר. כי אתה לא יכול להבין את הנתונים במלואם עד שאתה מבין את הקשר בין הנתונים לדברים אחרים בסביבה הגיאוגרפית. בעיות גלובליות אלו דורשות ידע במיקום, וניתן לקבל ידע זה רק מ-GIS.

GIS לעתים קרובות צריך לתפעל נתונים מכיוון שלמפות שונות יש תחזיות שונות

GIS לוקח נתונים ממפות שנוצרו באמצעות הקרנות שונות ומשלב אותם כך שניתן להמחיש את כל המידע באמצעות הקרנה משותפת. לאחר הזנת כל הנתונים הנדרשים למערכת ה-GIS, ניתן לשלבם ליצירת מספר רב של מפות בודדות, תלוי באילו שכבות נתונים נכללות. בעוד שחלקם עשויים להשתמש במונחים אלה באופן נרדף, יש הבדל חד ביניהם, שכן GIS קשור יותר להגדרה המסורתית של שימוש בשכבות נתונים גיאוגרפיים ליצירת ניתוח מרחבי ומפות נגזרות.

ניתוח גיאו-מרחבי

הוא שיטה ליישום ניתוח סטטיסטי ושיטות מידע אחרות על נתונים בעלי ממדים גיאוגרפיים או גיאו-מרחביים. סוג זה של ניתוח משתמש בדרך כלל בתוכנה המסוגלת לייצוג ועיבוד גיאו-מרחבי, ומחיל טכניקות ניתוח על מערכי נתונים יבשתיים או גיאוגרפיים, לרבות שימוש במערכות מידע גיאוגרפיות וגיאוגרפיות.

שימוש ב-GIS ככלי מידול סביבתי מאפשר למעצבי מודלים לשלב פונקציונליות של מסד נתונים

הדמיית נתונים וכלים אנליטיים בסביבה משולבת אחת. בעת שימוש ב-GIS כדי להתכונן להערכת השפעה, הצוות צריך לקבל מידע טכני, לא רק על מערכת המידע, אלא גם על הבעיות הסביבתיות שהם עלולים להתמודד איתם. איסוף הנתונים הדרושים, יצירת GIS וניתוח נתוני הפלט של המערכת דורשים השקעה משמעותית של זמן וכסף. המידע ב-GIS מתיישן במהירות ("מספרים בשנים האחרונות") והממונה על ה-GIS חייב להיות מוכן למאמצי איסוף והזנת הנתונים המתמשכים ולעיתים יקרים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טכניקות וטיפים לסיכום מאמרים אקדמיים

סיכום מאמרים הוא מיומנות רבת ערך המאפשרת לקוראים לחלץ מידע רלוונטי מטקסטים ארוכים ביעילות. בין אם אתם סטודנטים שמכינים עבודה אקדמית, אנשי מקצוע שמתעדכנים במגמות