תזונה נכונה לילדים

תזונה נכונה לילדים

מי לא רוצה לגדל את ילדיו כך שיהיו בריאים, שמחים ומלאי מרץ? הדרך להגיע לכך היא בין היתר באמצעות תזונה נכונה לילדים. באמצועת תזונה מאוזנת ניתן להשפיע על תהליך הגדילה של ילד ולעודד את ההתפתחות שלו הן ברמה הפיזית והן ברמה השכלית. באמצעות הקנייה של הרגלי אכילה מאוזנים ונכונים לילדינו נגדל אותם להיות אנשים בריאים ומלאי חיות ואנרגיה.

ברגע שנוצרת הפרעה הבאה לידי ביטוי בכמות המזון שהילד צורך, או בהרכבו ובאיכותו, נוצרת פגיעה בהתפתחות המתבטאת בדרך כלל בהשמנה. תופעה זו יכולה ליצור ברבות השנים דימוי עצמי נמוך ומכאן הדרך להפרעת אכילה קצרה יותר. לכן, חשוב לחנך מגיל צעיר ולהדריך לתזונה נכונה לילדים שאנו מגדלים.

להלן מספר כללים בסיסיים לתזונה נכונה לילדים:

  • רצוי להימנע משתיה במהלך ארוחות. כשיש מים בקיבה ביחד עם מזון, העיכול לא מבוצע כראוי, ובנוסף לכך, בעקבות שתיה בזמן ארוחה קיימת תחושת שובע לא אמיתית ואז זמן קצר לאחר מכן רעבים שוב.
  • כלל חשוב נוסף לתזונה נכונה לילדים הינו להתחיל את הבוקר עם כוס מים, ולסיים את היום גם כן עם כוס מים. חשוב מאד באמצעות זה להשלים מאגרי נוזלים בגוף.
  • עדיף לאכול דגנים מלאים ולספוג כך שפע של ויטמינים. בנוסף, קיימים בדגן המלא סיבים תזונתיים ועוד מינרלים חשובים כמו אבץ ואשלגן. דגנים מלאים חייבים להיות מרכיב משמעותי בתזונה נכונה לילדים.
  • אין בעיה לתת לילד חטיפים, כל זמן שזה לא במקום אוכל אמיתי וכל עוד אין בהם חומרים מזיקים דוגמת סוכר וצבע מאכל. אם החטיף הינו מדגנים מלאים, אז כמובן עדיף.
  • חשוב לספק לילד את שעות השינה הנדרשות מדי לילה, על מנת שלא יהיה עייף במשך היום. ילד עייף נוטה לא לאכול, ואז נשאר רעב. רעב מסוג זה גורם לאכילה לא מאוזנת של מזון לא מזין.
  • מומלץ להקפיד על ארוחות מסודרות בזמנים קבועים במשך היום וליצור כך הרגלי אכילה מאוזנים ובריאים. זהו חלק הארי בתכנון תזונה נכונה לילדים. במידה ואין זמן לבשל כל יום, אין שום בעיה לבשל פעם בשבוע ולהקפיא במנות לכל שאר ימות השבוע.
  • מומלץ מאד בין כל שאר הדברים גם לצמצם צריכה של סוכרים למינימום האפשרי. סוכרים גורמים להשמנה ופוגעים בשיניים. יש לזכור כי סוכרים נמצאים לא רק בממתקים אלא גם במשקאות ממותקים ולכן, כדאי לשים לב ולשתות מים.
  • כמובן שחשוב להקפיד בתפריט התזונה הנכונה לילדים על צריכה רבה של ירקות, ולחנך לאהבת ירקות מגיל צעיר. ילד שרגיל לאכול ירקות ימשיך בכך כל ימי חייו והבריאות הגופנית שלו תהיה מצויינת.
מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

החזרי מס לשכירים – שאלות ותשובות

במידה ואתם חושבים שגם השנה יצא לכם לשלם יותר מדי מס הכנסה, הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם. הכתבה בשיתוף עם חברה המספקת שירותים בתחום הפיננסי