שמות של צמחי מים

צמחים הגדלים במים נקראים הידרופיטים מימיים או מקרופיטים. צמחי מים, הידועים גם כמקרופיטים או הידרופיטים, גדלים על או במים, שקועים, צפים או צפים. לצמחי מים בעלי עלים צפים יש שורשים המחוברים לתחתית המים שבהם הם גדלים, אך העלים שלהם צפים על פני המים. צמחים שקועים משתרשים באדמה שבתחתית המים, וגם העלים והגבעולים שלהם גדלים מתחת למים.

לצמחים צפים בדרך כלל שורשים צפים עם הצמח

וצמחים מתעוררים משתרשים באדמה מתחת למים ומצמיחים את רוב העלים והגבעולים שלהם מעל המים. צמחים אלו צפים בחופשיות על פני השטח, שואבים חומרי הזנה ישירות מהמים, או בעלי עלים צפים אל פני השטח ומשתרשים במשקעים התחתונים. צמחים אלו נמצאים לחלוטין מתחת למים ולרוב משתרשים במשקעים.

דניבר (Bacopa monnieri) צמחי גן מימיים אלה מייצרים הרבה עלים קטנים ומבריקים הצפים על פני המים, ויוצרים שטיח צפוף מעל המים. פרח מימי זה נחשב לעתים קרובות בטעות לשושנת מים מכיוון שהם נראים מאוד דומים במבט ראשון.

פרחי מים הם צמחים פורחים המשגשגים בסביבה מימית

מינים מסוימים של צמחים פורחים, כמו אנוביות וזנבות חרב, יפרחו כשהם שקועים במים. למשל, לחבצלות המים, הגדולות מבין פרחי המים, יש שורשים שצומחים באדמה של בריכה מוצפת. לעתים קרובות הם נטועים באגמים ובבריכות מלאכותיות כדי להפחית את הרעילות של המים ושל האורגניזמים החיים במים.

דוגמאות לצמחי מים צפים כוללות כרוב נילוס

קייל מים וחסה מים. הם מאופיינים בעלים רחבים, ודוגמאות לצמחים בעלי עלים צפים כוללים עשב ברווז וחבצלות מים. צמחי מים מוכרים אחרים כוללים חבצלות מים, יקינתון מים, לוטוס ולב צף. בין אם יש לכם אקווריום קטן בבית ובין אם אתם מתחזקים אקווריום גדול, כמה צמחי מים פופולריים שכדאי לקחת בחשבון עבור הבית שלכם הם יקינתוני מים, אנוביות ואזוב ג'אווה.

האם צמח מסוים

הוא הבחירה הנכונה עבורך תלוי במספר גורמים כגון טמפרטורה, עומק, זרימת מים, והניסיון הקודם שלך בגידול צמחי מים. אם אתם אחראים על צמחי מים בכל דרך שהיא, בין אם זה אקווריום ביתי, בריכה חיצונית, אולי אפילו גינה עם מאפיינים מימיים, חשוב לדעת שטיפול בסוג זה של צמחים יכול להיות שונה מהשגרה הרגילה שלכם. .

לדוגמה

עליך לגזום את הצמחים שלך בעת הצורך כדי לוודא שהבריכה או האקווריום שלך מטופלים היטב, וכן עליך לבדוק את המים כדי לוודא שהם אינם מכילים גזים שעלולים להזיק לצמחים שלך. המים באקווריום או בריכה מקורה חייבים לעמוד בדרישות הנדרשות כדי לשמור על בריאות הדגים ולעורר את פריחת הצמחים. צמחים הפורחים בבריכות מקורות, בגינות מים או באקווריומים חייבים להיות מותאמים לתנאי תאורה נמוכים.

אם הבריכה שלך גדולה מספיק

אתה יכול אפילו לטבול עציצים עם צמחים בתוכה. הניחו ירק על שפת הבריכה כדי להקשות על הגישה, והוסיפו צמחים צפים כמו יקינתון מים או חסה מים כדי לתת לדגים ולצפרדעים מקום לסגת במקרה של סכנה. סיבה חשובה מאוד להוסיף צמחים לבריכה היא שהם מפחיתים את צמיחתן של אצות נפוצות כמו אצות שיער ואצות צפות.

עם זאת, צמחים אלה יכולים לפעמים להיות מוגזמים בבריכה, ולגרום לבעיות עם ערוצי בריכות לא יעילות, זרימת מים וטריפות בס. זה אומר שאתה צריך לבחור צמחים על סמך כמות המים בבריכה שלך כדי למנוע בעיות.

לעתים קרובות אנו מסירים כמה עלים צפים מכיוון שהם חוסמים יותר מדי אור ומשפיעים על הצמיחה של צמחים אחרים

כמו כן, מדובר גם בצמחי בריכות ודו-חיים שכן קל יותר להיות מגוון ביולוגי יותר במים מסוג זה. בצמחים אלה, רוב או כל החלקים הצומחים והפורחים נמצאים מעל המים או על קו החוף.

כל סוגי צמחי המים חיוניים למערכות המים מכיוון שהם מוסיפים חמצן למים

ממחזרים חומרים מזינים, מאכילים דגים וחסרי חוליות אחרים, ומונעים שחיקה על ידי החזקת אדמה במקום עם שורשיהם. צמחים אלו מיוצרים במיוחד עבור חיים ימיים, אך מכיוון שלא תהיה להם גישה לחומרי הזנה טבעיים מצמחים מתכלים, בעלי חיים וכו', תצטרכו להוסיף דשן כמו Miracle Gro או משהו דומה. אנחנו לא שמים לב, אבל צמחים מקשטים את בית הגידול שלנו לא רק ביבשה, אלא גם מתחת למים.

זה לא משנה אם הם חיים מעל המים

שקועים לחלוטין, או איפשהו באמצע. הרעיון הבסיסי שיש לציין הוא שצמחי מים הם כולם מינים המשגשגים באופן טבעי בסביבות לחות. לצורך כך הכנו מאמר זה על יותר מ-50 צמחי מים לבריכות, אגמים ולגונות, בהם ניתן למצוא צמחים צפים, צמחי מים עמוקים, שוליים או חוף, מחמצנים וביצות. בנוסף לסיווג הקודם של שלוש הקטגוריות המרכזיות, קיימות דרכים נוספות לסיווג סוגים שונים של צמחי בריכה, כמו צמחים אירוביים או אירוביים, התורמים לחידוש החמצן במים. לדוגמה, אוכלוסיות צמחי מים משגשגות מעידות על איכות מים טובה או משתפרת, בעוד שאוכלוסיות יורדות מעידות על זיהום או זיהום.

צמחי מים משמשים ליותר מאשר רק לתת אופי לאקווריום או לשמש כמקום מנוחה לצפרדעים (אם כי בהחלט ראוי להזכיר את יכולתם לשפר את האסתטיקה של בריכות)

צמחי מים פורחים יכולים לצמוח שקועים, צפים על פני המים, או ליד גופי מים, כגון שולי אגמים, נחלים או בריכות. לצמחים שקועים יש עלים היוצאים מהמים עם גישה לאוויר ולשמש, אם כי השורשים שלהם תמיד נמצאים בתחתית הבריכה.
לעוד מידע על שמות של צמחי מים באפשרותך לבדוק כאן: tanganyikafish.co.il

כפי שהשם מרמז

לצמחי חץ רחבי עלים יש עלים גדולים בצורת חץ. פרג המים הוא צמח בריכה רב שנתי שוליים בעל עלים צפים ופרחים בעלי שלושה עלי כותרת הגדלים על גבעולים זקופים. אחד מצמחי הבריכה הצפים הפופולריים ביותר (וצמחי הבריכה בכלל) הוא Pistia stratotes, הידוע יותר בתור חסת מים. כמה דוגמאות לצמחי מים צפים הם הלוטוס האסייתי (Nelumbo nucifera), הלוטוס האמריקאי (Nelumbo lutea), ושושנת המים הטרופית (Nymphaea spp.).

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

החזרי מס לשכירים – שאלות ותשובות

במידה ואתם חושבים שגם השנה יצא לכם לשלם יותר מדי מס הכנסה, הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם. הכתבה בשיתוף עם חברה המספקת שירותים בתחום הפיננסי