פתרונות טיפול בבני הגיל השלישי

אוכלוסיית בני הגיל השלישי היא אוכלוסייה בעלת אתגרים שונים שהולכים ומתגברים עם השנים כמו קשיי ניידות, בעיות קוגניטיביות, נפשיות ועוד. וכדי להתגבר על אותם אתגרים מערכת הבריאות והסיעוד פיתחו ועדיין מפתחות לאורך השנים פתרונות שונים שיענו על הצרכים הקיימים. 

טיפול בבני הגיל השלישי

מכיוון ובני הגיל השלישי הם אנשים מבוגרים, ברוב המקרים הם זקוקים לטיפול רפואי והשגחה צמודה על מנת לפקח על מצבם הבריאותי. מעבר לכך, בגילאים הללו הרבה מבוגרים טוענים כי הם חשים בדידות ודיכאון שנגרם כתוצאה מכך שהם לא עובדים ולפעמים אפילו חיים לבד. בשביל להשגיח על מצבם ולהעניק להם שגרת יום יום בריאה קיימים פתרונות שונים. 

בתי אבות

בתי אבות הם מוסדות שהוקמו עבור בני הגיל השלישי אשר נדרשים לקבל השגחה צמודה הכוללת תמיכה וסיוע יומיומי, כחלק מהשהות בבית האבות המבוגרים מקבלים שירותים רפואיים שונים הכוללים מעקב יומי, נתינת תרופות, טיפול רפואי. בנוסף, בפן הרגשי המוסד מעניק למבוגרים פעילויות, מתחמים פתוחים, אנשי מקצוע שונים ועוד. האופציה יכולה להיות רלוונטית לאנשים אשר חיים לבדם וזקוקים לסיוע או למבוגרים שרוצים עזרה ולהיות בחברת אנשים בני גילם. 

מרכזי גיל הזהב 

מרכזי גיל הזב פרוסים כיום ברחבי הארץ וכל תפקידם הוא להעניק מעטפת ביטחון ותמיכה למבוגרים. במקביל להשגחה וסיוע צמוד מסגרת המרכז מעניקה למבוגרים תוכניות תרבות פעילויות ועוד

שירותי המרכז לגיל הזהב

  • שירותי סיוע רפואיים- כוללים טיפול רפואי כללי, טיפולי פיזיותרפיה, תרומת רקמות, טיפולי ריפוי, וניהול תרופות.

  • תזונה ותרופות- לפעמים יש במרכז גיל הזהב תוכניות תזונה מיוחדות ותרופות כדי לעזור לשמור על בריאותם ואיכות חייהם.

  • שירותי ייעוץ פסיכולוגי, תמיכה נפשית, קבוצות תמיכה ותוכניות נוספות כדי לסייע להתמודד עם קשיים נפשיים.

  •  פעילויות תרבותיות כמו סדנאות אמנות, הרצאות, סרטים, חוגי ספורט וקבוצות ספורט, וכן פעילויות חברתיות כמו מסיבות ואירועי קהילה.

מטפלות 24/7

שירותי מטפלות בבית הקשיש מספקים עזרה סיעודית מקצועית ישירות בבית המטופל. זהו פתרון יעיל ומוכר למבוגרים  המעדיפים להישאר בסביבה המוכרת שהיא הבית עם המשפחה ולא לעבור למוסדות סיעודיים. המטפלת מגיעה לבית הקשיש מעניקה לו תרופות משגיחה על מצבו ומלווה אותו במהלך היום.

גופי  רפואההמעניקים שירותי סיעוד

למרבה המזל, קיימים כיום גופים רבים המעניקים שירותי סיעוד ביתיים, המאפשרים לקשישים להישאר בביתם ולקבל את הטיפול והסיוע הנדרש. בדרך כלל בגופים מהסוג הזה נדרש להצטרף כמנוי ולשלם סכום כספי כמובן שבעדו הקשיש יקבל אפשרויות שונות לטיפול וסיוע כמו: הזמנת אמבולנס ללא פינוי, לחצני מצוקה, אשפוז ביתי ועוד. 

לסיכום כיום בשנת 2024 קיימים גופים ומוסדות שונים כדי לענות על הצרכים השונים של אוכלוסיית בני הגיל השלישי כמו בתי אבות, מוסדות גיל הזהב, מטפלות צמודות בבית וגופי שירותי סיעוד פרטיים המספקים יכולת נרחבת לשגרה יומיומית קבועה ובריאה עבור הקשישים. עם זאת, עדיין ממשיכים לקיים שיפורים והתאמות כדי לייעל את אותם גופים ולהבטיח שבני הגיל השלישי יקבלו את המיטב.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טכניקות וטיפים לסיכום מאמרים אקדמיים

סיכום מאמרים הוא מיומנות רבת ערך המאפשרת לקוראים לחלץ מידע רלוונטי מטקסטים ארוכים ביעילות. בין אם אתם סטודנטים שמכינים עבודה אקדמית, אנשי מקצוע שמתעדכנים במגמות