מתי צריך לדשן ולזבל את הגינה? מהי מטרת הדישון?

מתי צריך לדשן את הגינה

מטרת הדישון היא להשביח את האדמה ואת הצמחים.
למרבית הצמחים חסרים חומרים שחיוניים לגדילתם התקינה, כמו ברזל, מינרלים וכדומה.
בדומה לבני אדם, גם צמחים זקוקים למזון כדי להתקיים. הזיבול והדישון מהווים את המזון של הצמח.

מה ההבדל בין זיבול לדישון?

משתמשים במושג זיבול לשימוש בחומרים אורגניים, ובמילה דישון לשימוש בחומרים כימיים. מהו ההבדל? זבל אורגני הוא זבל שמיוצר מפסולת אורגנית, כמו פסולת של צמחים או הפרשות של בעלי חיים. הפסולת הזו, ברוב המקרים, עוברת תהליך שנקרא "קומפוסטיזציה", שבו הם מתגבשים לחומר שנקרא "קומפוסט". לקומפוסט ריח עדין והוא עשיר בחומרים שנחוצים לצמחים.

דשן כימי הוא דשן שמיוצר בתנאי מעבדה בתהליכים כימיים. דשן כימי אינו חומר הדברה, אלא חומר שמעשיר את האדמה, בדיוק כמו זבל אורגני.

מתי צריך לדשן? 

הדישון נעשה בשני זמנים:

הפעם הראשונה שבה מדשנים היא לפני השתילה של הצמחים. את האדמה שנועדה לשתילה מערבים בקומפוסט או בדשן, כדי להשביח ולהעשיר אותה, ולתת לצמחים קרקע טובה לצמוח בה.

הדישון השני נעשה כאשר הצמחים כבר שתולים וצומחים, בתדירות משתנה בהתאם לסוג הצמח, לסוג הדשן ועוד. בדרך כלל עורכים בדיקות מיוחדות לצמחים כדי לדעת אילו חומרים חסרים להם, ולפי התוצאות מתאימים את סוג הדשן. יש לדעת שדישון יתר שלא לצורך עלול לפגוע בצמחים אפילו פגיעה קשה, ואפילו בכמות קטנה של דשן מיותר, לכן יש להתייעץ עם מומחה בתחום שידע מתי לזבל וכמה.

סוגי הדשן הקיימים

כיום ניתן למצוא בשוק עשרות סוגים של דשן, כאשר כל אחד מהם מיועד לצרכים שונים מעט. ישנו דשן לשימוש מידי, והוא דשן שמתפרק במהירות, ולעומתו דשן ששומר על איכות האדמה לזמן ארוך, והוא דשן בעל פירוק איטי. הדשנים גם מגיעים בצורות שונות כמו דשן מוצק או דשן נוזלי, והם גם עשויים מחומרים שונים, כמו דשן חנקתי, דשן גופריתי ועוד סוגים רבים. חברתנו מספקת את כל סוגי הדשנים וכן ייעוץ והדרכה לגבי דישון הגינה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טכניקות וטיפים לסיכום מאמרים אקדמיים

סיכום מאמרים הוא מיומנות רבת ערך המאפשרת לקוראים לחלץ מידע רלוונטי מטקסטים ארוכים ביעילות. בין אם אתם סטודנטים שמכינים עבודה אקדמית, אנשי מקצוע שמתעדכנים במגמות