למה מתכוונים כשאומרים ליצור בית חלומות הרמוני – בין האדם הבית הסביבה והנוף?

ליצור בית חלומות הרמוני – בין האדם הבית הסביבה והנוף

כיצד פנג שואי תורם לדיירי הבית ע"י תכנון הבית, הגן והסביבה וביצרת אחידות עיצובית בין המבנה והנוף?כידוע במזרח לא משרבטים תוכנית רעיונית לפני שמתייעצים עם יועץ פנג שואי ובארצות המערב כבר מזמן אימצו את אומנות השיטה, בעיקרון ייעוץ סביבה מומלץ בשלבים המוקדמים של בחירת מיקום המגרש לפני תכנון הבית, דו"ח יעוץ הסביבה מספק נתונים והמלצות לתכנון המבנה מנקודת מבט נוספת המתייחסת לכל אחד מדיירי הבית כבסיס מעולה לאדריכלי מבנים וארכיטקטורה. ראוי לציין שאומנות המזרח במידה רבה עדיין שנויה במחלוקת בין האדריכלים.
מי שקובע איך תכנון בית החלומות יראה ויענה לצרכים ויספק תמיכה בכל תחומי החיים בטווח הארוך מאוד. הם דיירי הבית המשפחה

בשנת 2002 התחילו הניצנים הראשונים בארץ משנת 2005 נחשפו ראשוני היועצים לשיטת פנג שואי הנושא מרגש ומרתק ממש אוצר מה שקיבל משמעות וערך מוסף בכל שלב בתהליך תכנון הבית והגינה מעטפת של הבית ביחס לסביבה הקרובה. איסוף נתונים שלא נלקחו בחשבון קודם. המתאים לכל אחד מדיירי הבית ותומך באיכות חייהם של הלקוחות. פשוט מדהים… לרוב מדובר במיקום המגרש ביחס לסביבה ומיקומים מומלצים פתיחה וסגירת פתחים בכיוונים השונים של המבנה, מיקום חזית הכניסה מיקום וכיוון, השביל המוביל אל הכניסה. הרחוב והכביש המוביל מה שאפשר כמטה קסם את הפוטנציאל לאיכות החיים באופן מהותי ועוצמתי.
כמובן שקיים החלק היחסי של האדם ואופיו המשפיע על מימוש הפוטנציאל. אבל, זה כבר סיפור אחר!

לנסות לזהות את הפוטנציאל עוד בשלב התכנון

חשוב להבהיר ייעוץ פנג שואי אינו עוסק בבחירת חפצים ולא בטעם אישי! מי שיבחר לגלות ולחקור יגלה עולם ומלואו".
כמי שעוסקת בתכנון נופי אני נדהמת כל פעם מחדש: כיצד ייתכן שבטכניון המוסד להכשרת אדריכלים לא מרחיב את ההבנה וההכרה בתחומי התרבות, ההיסטוריה האומנות והעיצוב בנושא התפתחותה של תורת הפנג שואי השזורה בהתפתחות האנושית , התרבותית וההיסטורית של סין.
איך זה יתכן שאדריכלים לא מזהים את הפוטנציאל הגלום בזרעים שהם כבר זורעים בתכנון בינוי ערים בבניית בתי מגורים, מוסדות ציבוריים ועסקיים, ובתים מודרניים ליצור התנאים המתאימים ביותר שיאפשרו לזרעים לנבוט לצמוח לגדול ולפרוח,להניב פירות מתוקים ועסיסיים.


למה יש התנגדות ואין סקרנות לגלות כלי עבודה חדשני פורץ דרך אותו להוסיף לארגז הכלים שיעזור לכם לברא מציאות חדשה, כלי שלא דורש הרבה מעבר למה שמבצעים בלו הכי ניתוח סביבה השינוי מתייחס רק לנקודת מבט מעניינת ,לכל פרמטר בניתוח הסביבה יש משמעות שיכולה להעניק תמיכה ושגשוג, אפשר ללמוד את הנושא ואפשר להיעזר ביועץ פנג שואי על מנת לברא מציאות חדשה.
לזהות את היכולת הממשית ולברא איכות חיים ולהפעיל את פוטנציאל הנעלם להשפיע ולתמוך באיכות חיים משגשגת. על הפרט ועל הסביבה ברמה הגלובלית.
שיטת אומנות הפנג השואי הקלאסי משלבת איכויות אנרגיה של מקור הבריאה המגיעה משמיים דרך עולם החי והצומח אל אימא אדמה . מבוססת על המטפיזיקה והתורה הקוונטית. המטפיזיקה עוסק בהסבר של מציאות הקיום והעולם " דברים שהם מעל העולם הגשמי" תורת הקוונטים מבוססת גם על הטענה שאנו יוצרים את המציאות של עצמנו מבפנים כלפי חוץ , שלמודעות האנושית יש השפעה מרכזית על התגשמות של סיטואציות ואף של חומר בעולם הגשמי, כי אנו מהווים מרכז אנרגטי שמושך עוד ועוד ממה שאנו מתמקדים בו לחיינו.
"הכרה במשוואות הקוונטיות הפועלות בדייקנות עלולה לשנות לא רק את הבסיס המדעי אלה גם את הבסיס התרבותי בו אנחנו חיים" כשלמעשה יחלוף עוד זמן שהמשמעות שהיא חושפת תחלחל למוסדות התרבות המודרנית".

תורת אומנות הפנג שואי מבוססת על מדע טבעי

של היקום ליצירת יחסי גומלין הדדיים בין האדם הבית (המבנה) והסביבה הטבעית בה הוא חי. הכרה ואימוץ יסודות אומנות הפנג שואי ויישומה הלכה למעשה ע"י אנשי התכנון הגלובלי הפרטי תתרום משמעותית לאיכות החיים לאנשים הפרטיים לסביבה הטבעית ,מבינוי ערים לבניית מוסדות עירוניות ועסקיות בניינים ובתי מגורים מודרניים. מה שיכול בוודאות בהחלטות כלכליות וגורליות של חייהם ובעיקר יקדם את איכות החיים.
לכם האדריכלים והמתכננים יש ייעוד נוסף שאינו גלוי ואולי מרתיע שמטרתו לפתח את התודעה של המציאות ע"י תכנון המתחשב בהבנת היקום בחוקיות הטבע בין האדם לסביבה, המתבטא במחזוריות של נביטה, צמיחה שגשוג ,קמילה,ומוות המתבטאת גם בעונות השנה בה נחווה צלילות והרמוניה. הכרת הטבע תיתן לנו את כל מה שנדרש ומוטב כי ננטוש את הידיעה שאנו נפרדים מהתודעה הגבוה של היקום .תיאוריה זו מבוטאת בפנג שואי הרואה אנשים, סביבה ומבנים,בעלי איכות משתנה באופן מחזורי וקבוע.

תכנון אדריכלי משולב בעקרונות הפנג שואי

מתעל את האיכויות הסביבתיות התומכות לטובת יחסי הגומלין בין האדם לסביבתו. ברמה האנרגטית מעבר לתכנון מבנה (הבית- החומר). עקרונות הבסיסיים בפנג שואי – הם הקו המנחה לניתוח איכויות בסביבה המיועדת לתכנון כשהשלב הראשון הוא מיקום באמצעות מצפן סיני המכיל בתוכו את כל הנוסחאות והאיכויות האנרגטיות על סמך ארבע רוחות השמים צפון ,צפון מזרח, מזרח,דרום מזרח, דרום, דרום מערב, מערב, צפון מערב.
זיהוי נתונים במיקום המגרש, הטופוגרפיה והאקלים כבסיס לתכנון מיקום המבנה בתוך המגרש , מיקום הכניסה לתוך המבנה, מיקום פתחים וחלונות בתוך המבנה – תכנון סביבה של זרימת עורקי וצירים של כבישים, רחובות, דרכי גישה ושבילים אל המבנה.

יחסי גומלין בין האדם לבית

כל אלה מספקים כלי עוצמתי ופורץ דרך התורם ומאתגר ליצירתיות בריאת איכות חיים משגשגת, מתגמלת ותומכת באיכות חיים, בריאות, שפע ויחסים הרמוניים. תרומה ממשית לאדם, לסביבה – שטחים פתוחים, בשכונה, בישובים כפריים,בערים ולמדינה.
אנחנו המתכננים שותפים ובוראים איכות חיים ויחסי גומלין בין האדם לבית הגן והסביבה כחלק בלתי נפרד מהתכנון הגלובלי .
ובסופו של דבר האדם יוצק לתוך הווייתו את ומטביע את חותמו בטעמו האישי בדרישותיו וציפיותיו לממשם באמצעות בעלי מקצוע נלווים המשלימים את המשימה לשביעות רצונו של הלקוח.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טכניקות וטיפים לסיכום מאמרים אקדמיים

סיכום מאמרים הוא מיומנות רבת ערך המאפשרת לקוראים לחלץ מידע רלוונטי מטקסטים ארוכים ביעילות. בין אם אתם סטודנטים שמכינים עבודה אקדמית, אנשי מקצוע שמתעדכנים במגמות