כיצד פסיכומטרי יכול לקדם את הקריירה

כיצד פסיכומטרי יכול לקדם את הקריירה

חכם סיני עתיק  – מי יידע את שמו – אמר שגם מסע בן אלף מייל מתחיל בצעד הראשון. הוא צדק. תוקפה של אמת הוא נצחי. על אף קריאות חוזרות ונשנות לביטול המבחן הפסיכומטרי, מה שיביא ממילא לביטולה של תעשיית קורסי ההכנה לקראת המבחן, הוא עדיין שריר וקיים ומהווה פקטור חשוב ומשמעותי בקבלה ללימודים במוסדות להשכלה גבוה.

ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי, אשר לא תמיד די בכישורים ובכישרון הטבעיים של הנבחנים על מנת להשיגו, מחייב השקעת זמן ומאמץ בלימוד שקדני, מרוכז ו- אכן- תובעני, על מנת לשפר ולהגביר את הסיכוי לזכות בציון הגבוה ביותר האפשרי עבור הנבחן.

מסגרת לימודית

קורס פסיכומטרי מהווה מסגרת לימודי אפקטיבית ביותר עבור רבים, אשר בהעדר המסגרת לא היו מסוגלים ללמוד כלל, ודאי לא ברמה,בהיקף ובכמות הנדרשת כדי להצליח במבחן. לימודי פסיכומטרי מכשירים את המועמדים והמיועדים לבחינה לא רק משום שהם מאפשרים להם ללמוד את החומר שעליו ייבחנו אלא משום שהם מתרגלים פעם אחר פעם ומתנסים בסימולציות שמדמות תנאי מבחן מלחיצים. זאת הכנה יעילה ביותר. התלמידים חשים את הלחץ ולומדים לתפקד בו.

לימודי פסיכומטרי מאפשרים לתלמידים גישה ישירה ובלתי אמצעית עם המורים בקורס וקבלת משובים תכופים המשקפים את מצבם  הלימודי האובייקטיבי ואת רמת שליטתם בחומר.

אפשרויות קבלה ללימודים נחשבים

אף שאין בהכרח קשר סיבתי ישיר בין  הצלחה בפסיכומטרי ובין קריירה אקדמית בכלל (אף שהצלחה בפסיכומטרי עשויה לנבא סיכוי טוב להיתכנות קיומה של קריירה כזאת) ובחיים האזרחיים בכלל, אין ספק כי בהיות ההצלחה בקורס קרש קפיצה ואדן זינוק חשוב במירוץ החיים, ולו רק בשל כך שהיא מהווה, כאמור, פקטור משמעתי בקבלה ללימודים בחוגים נחשבים, נחשקים ונחשבים ובמוסדות לימוד יוקרתיים, הפסיכומטרי חשוב ביותר.

לאחר שנים של הפסקה, בעיקר בשל השירות הצבאי, מסגרת הקורס הפסיכומטרי מחזירה תלמידים למסלול הלימודים. הם חשים וחווים את משמעותה של משמעת עצמית, את חשיבותה של הדבקות במטרה, את גיוס כוחות הרצון הפנימיים להתגבר על עייפות, על משברים ולהמשיך ללמוד לקראת המטרה  שלשמה לומדים- הצלחה במבחן הפסיכומטרי. רכישת הרגלי לימוד וחידודם במהלך חודשי ההכנה המאומצים משכללת את כושר הקשב והריכוז של התלמידים, מאמנת אותם בהתמודדות עם חומר רב, הבנת העיקר, עריכת סדר עדיפויות ותכונת חשובות רבות  אשר עשויות להשתלם ולהועיל להם בכל עבודה עתידית ובכל קריירה.

תנאי הכרחי להתקבל ללימודים

במידה רבה של צדק ניתן לקבוע, כי הצלחה בפסיכומטרי ועצם ההיבחנות בו אינה תנאי מספיק לנבא הצלחה בקריירה ואולי לדעת אנשים לא מעטים היא גם אינה תנאי הכרחי, אבל נדמה שיהיה קשה להתווכח באופן מושכל והגיוני עם הטענה כי כל עוד פסיכומטרי מהווה תנאי הכרחי להתקבל ללימודים, מי שעומד במבחן זה בהצלחה ורוכש ניקוד גבוה, מגביר באופן משמעותי את סיכוייו להתקבל לפקולטות יוקרתיות וכבוגרי אותן פקולטות הם עשויים להיות מבוקשים מאוד בשוק העבודה במשרות מצוינות ובהמשך הקריירה – רמות ובכירות.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

החזרי מס לשכירים – שאלות ותשובות

במידה ואתם חושבים שגם השנה יצא לכם לשלם יותר מדי מס הכנסה, הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם. הכתבה בשיתוף עם חברה המספקת שירותים בתחום הפיננסי