כיצד נחוג יום המורה ברחבי העולם?

יום המורה

יום המורה הוא יום שכל כולו מוקדש להבעת תודה, הערכה ואהבה למורים ולעובדי ההוראה באשר הם. אמנם בישראל עדיין לא השתרשה מסורת שחוזרת על עצמה מדי שנה לציין יום זה באותו התאריך, אך ברחבי התפוצות יום זה הוא חגיגה של ממש. בשנים הראשונות של ציון יום זה, היה תאריך אחיד ברחבי העולם ועמד על ה- 5 באוקטובר מדי שנה. אך לאט לאט אימצה כל מדינה תאריך אחר בעל משמעות היסטורית או תרבותית הייחודית לאותה המדינה. כך למשל מצויין יום זה באוסטרליה ביום שישי האחרון של חודש אוקטובר, בהונג קונג ב- 10 לספטמבר ועוד.

ומה קורה בישראל?

יום המורה יצויין לראשונה בשנת 2013 ביום כ"ג בכסלו. כאשר דנה הכנסת בארץ בסוגיית קיום יום זה, הוצע להתאחד עם התאריך העולמי ולציין גם בישראל את היום הזה ב- 5 לאוקטובר. אך מכיוון שסבירות גבוהה שיום זה יהיה במהלך חופשת חגי תשרי, ביחד עם הצמידות של ליום פרוץ מלחמת יום הכיפורים הביאו להחלטה להזיז את התאריך ולבחור, כמו שאר המדינות בעולם, בתאריך שמתאים יותר למדינה שלנו. כך נבחר יום כ"ג בכסלו, שהוא יום לפני הדלקת נר ראשון בחג החנוכה. הוחלט שהסמיכות הסמלית של יום המורה לחג האור, הוא חג החנוכה, מתאימה ביותר.

במהלך יום זה ניתן להביע בדרכים שונות הכרת תודה והערכה למורים. כל אחד יכול לשלוח מכתב תודה או לכתוב סיפור אישי שלו אודות מורה יוצא דופן שהשאיר אצלו חותם שנשאר אצלו גם במהלך החיים הבוגרים שלו ועזר לעצב את מי שהינו כיום.

ומה עוד קורה ברחבי העולם?

למרות אימוץ יום ייחודי לציון יום זה בכל מדינה ומדינה, הציע ארגון אונסק"ו לציין ב- 5 באוקטובר את יום המורה העולמי, ופרסם מסמך המאגד בתוכו את זכויות וחובות המורים באשר הם, בכל המדינות ובכל התרבויות. המסמך קורא לראות במורים אנשי סמכות שיש לשתף בעת קבלת החלטות הקשורות בחינוך ועיצוב צביונה של מדינה. בנוסף עוסק המסמך במעמד המורה בבתי הספר.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

החזרי מס לשכירים – שאלות ותשובות

במידה ואתם חושבים שגם השנה יצא לכם לשלם יותר מדי מס הכנסה, הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם. הכתבה בשיתוף עם חברה המספקת שירותים בתחום הפיננסי