טיפול בורידים בולטים

טיפול בורידים בולטים

ורידים ברגליים זו תופעה בעלת השלכות אסתטיות לרוב, אך לעתים גם בריאותיות. התופעה באה לידי ביטוי בעיקר אצל נשים, וגורמת לעוגמת נפש לסובלים ממנה. לרפואה האסתטית פתרונות לטיפול בבעיה, מטשטוש הורידים ועד להעלמתם.

ורידים ברגלים: מאפייני התופעה והגורמים לה

תופעת הורידים ברגלים מאופיינת במראה של ורידים בולטים לעין, בצבע אדום או סגול, לעתים על חלקים נרחבים מהרגל. הסובלים מהתופעה מדווחים על כאבים בעקבות עמידה ממושכת, התכווצויות שרירים ליליות, גרד ולעתים אף בצקות.

הגורמים לתופעה הם בעיקר גורמים גנטיים והורמונאליים. אצל נשים, הריונות עלולים לעורר את הבעיה.

התופעה פוגעת בעיקר בנשים החל מגיל הפוריות, אך גם גברים סובלים ממנה. הפגיעה האסתטית מפריעה מאד לנשים, בתקופת הקיץ, עקב הרצון לחשוף רגליים נאות ולכן העלמת ורידים ברגליים חיונית.

הפגיעה האסתטית והכאבים הנלווים, מביאים את הסובלים מורידים ברגלים לחפש פתרון לבעיה.

דרכים למניעת כאב והחמרת הבעיה

על מנת לסייע בשמירה על המצב הקיים ולמניעת החמרה, מומלץ לסובלים מהבעיה להימנע מעמידה ממושכת על הרגלים.

כמו כן מומלץ להיוועץ ברופא אשר יתאים גרביים אלסטיות. הגרביים מסייעות במניעת או צמצום הכאב גם בזמן עמידה.

פעילות גופנית, ובעיקר הליכה תורמים לשיפור זרימת הדם ברגליים ועל ידי כך לצמצום תופעת הכאב.

טיפולים רפואיים לורידים ברגליים

ההמלצות שהובאו להלן, מסייעות במניעת כאב ושימור הקיים, אך אינן יכולות להעלים את הורידים הבולטים. מי שסובל מהבעיה ומעוניין בהעלמת הורידים, יזדקק לטיפול רפואי.

ישנם כמה מענים טיפוליים לבעיה:

1 . ניתוח: ישנם שני סוגי ניתוחים: הסוג הראשון – כולל ביצוע חתך מעל למוקד הורידי ושליפת הוריד החולה ממקומו. סוג ניתוח זה מתאים לכל סוגי הורידים והדליות. הסוג השני – ניתוח באמצעות סיבי לייזר המוחדרים לאזור הוריד הפגוע, צורבים וסותמים אותו, ובכך גורמים להיעלמותו. שיטה מתאימה יותר לטיפול בווריד ספציפי אך לא בדליות המפוזרות בחלקים נרחבים ברגל.

2 . הזרקת קצף להעלמת ורידים: זהו טיפול חדשני יחסית. הטיפול מתבצע באמצעות הזרקת חומר מיוחד הנקרא מטרש שצורתו ומרקמו הם של קצף. החומר מוזרק אל הוריד, גורם לסתימתו והיעלמותו. היתרון הגדול בטיפול זה הוא שהוא אינו כואב כמו הניתוחים ואינו דורש תקופת החלמה ארוכה. הטיפול מתאים לכל סוגי הורידים והדליות, והוא היחיד שנותן מענה גם לורידים עמוקים שהניתוחים הקונבנציונליים לא מצליחים להעלים אותם.

לסובלים מנימים בולטים, המהווים את עיקר הבעיה האסתטית מוצעים מספר טיפולים, ביניהם:

1 . הזרקות מטרש (הזרקות קצף).

2 . טיפול בלייזר.

בכל הניתוחים והטיפולים של העלמת ורידים לוקח זמן של עד כמה שבועות לאחר הטיפול, עד שהתוצאות מתחילות להיראות לעין.

מה יעילות הטיפולים בפתרון בעיית הורידים ברגלים?

רוב המטופלים 60%-80% מהם, מדווחים על שיפור ניכר במראה האסתטי של הרגל לאחר הטיפול, ובהפחתה בכאבי הרגלים. אצל אלה הסובלים מהבעיה מסיבות גנטיות, הורידים עלולים לחזור בסבירות נמוכה. ההמלצה היא לחזור על הטיפול מדי שנה או שנתיים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טכניקות וטיפים לסיכום מאמרים אקדמיים

סיכום מאמרים הוא מיומנות רבת ערך המאפשרת לקוראים לחלץ מידע רלוונטי מטקסטים ארוכים ביעילות. בין אם אתם סטודנטים שמכינים עבודה אקדמית, אנשי מקצוע שמתעדכנים במגמות