הכל על תהליך השתלת שיניים

הקדמה: מהם השתלות שיניים?

השתלת שיניים היא אפשרות החלפת שיניים שהופכת לפופולרית יותר. הם שורשי שיניים מלאכותיים שהוכנסו לעצם הלסת של המטופל.

שתלים דנטליים משמשים בדרך כלל להחלפת שיניים חסרות ולתמיכה בתותבות או גשרים דנטליים. השתל עצמו הוא עמוד טיטניום שהוכנס לעצם הלסת ולאחר מכן מכוסה ברקמת חניכיים, שבסופו של דבר תתמזג עם העצם לאורך זמן.

שתל דנטלי יכול לשמש כדי להחליף שן אחת או שיניים מרובות, וניתן להשתמש בו גם בשילוב עם שיניים תותבות או גשרים לתוספת תמיכה.

שתלים דנטליים הם סוג של שיקום שיניים המחליף שיניים חסרות או מעגן שיניים תותבות.

ישנם כמה סוגים של שתלים דנטליים, ישנם שתלים בזאליים או רגילים (כיום מומלץ להימנע מהשתלת שיניים בזאלית).

השתלות שיניים משמשות לרוב להחלפת שן אחת, אך ניתן להשתמש בהן גם להחלפת שיניים מרובות. השתלת שיניים יכולה להחזיק מעמד כל עוד תרצה, והיא לא תזדקק ליותר תחזוקה מאשר השיניים הטבעיות שלך.

שתלים דנטליים נחשבים לצורה המוצלחת ביותר של שיקום שיניים מכיוון שהם מציעים יתרונות רבים ודורשים מעט מאוד תחזוקה.

שתלים דנטליים

הבנת תהליך השתלת שיניים

שתלים דנטליים נועדו לספק בסיס לשיניים חלופיות שנראות, מרגישות ומתפקדות כמו שיניים טבעיות. האדם שאיבד שיניים מחזיר לעצמו את היכולת לאכול כמעט כל דבר ויכול לחייך בביטחון, בידיעה שהשיניים נראות טבעיות ושקווי המתאר של הפנים יישמרו.

תהליך השתלת שיניים הוא סדרה של שלבים כירורגיים. לכל שלב יש חשיבות מכרעת להצבה מוצלחת של השתל הדנטלי בתוך עצם הלסת. חשוב לציין שלא כל המטופלים זכאים לטיפול מסוג זה; המועמדות תלויה במגוון גורמים ייחודיים לכל מטופל.

השתלת שיניים היא דרך בטוחה ויעילה להחליף שיניים חסרות. תהליך השתלת שיניים הוא תהליך ארוך, אבל הוא שווה את זה בגלל היתרונות.

רופא השיניים מסיר תחילה את השן הפגועה ולאחר מכן יוצר פתח בעצם. לאחר מכן הם מניחים שתל הכולל עמוד מתכת, אשר לאחר מכן מכוסה על ידי כתר או תותבת כדי לגרום לו להיראות כמו השיניים הטבעיות שלך. השתל יתמזג עם עצם הלסת שלך לאורך זמן ויהיה חזק כמו שורש השן המקורי.

איך נראה הליך השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא אחת ההליכים הנפוצים ביותר הנעשים ברפואת שיניים. הם פתרון טוב להחלפת שיניים חסרות ואפילו להחלפת סט שיניים מלא. ניתן לפרק את תהליך השתלת השיניים לשלושה חלקים: הניתוח, שלב הריפוי ולבסוף הנחת השתל.

הניתוח נעשה על ידי מנתח פה, שיבצע חתך בחניכיים ויכניס עמוד טיטניום לעצם הלסת. זה יאפשר הצבת כתר או גשר שיכסה את השן או השיניים החסרות שלך. שלב הריפוי הוא כאשר אתה צריך לטפל בעצמך כדי שתוכל להחלים כראוי מהניתוח ולא יהיו לך סיבוכים עם השתל שלך. שלב ההשמה הוא כאשר אתה סוף סוף יכול לשים את השן הקבועה החדשה שלך!

שתלים דנטליים ממוקמים בדרך כלל בעצם הלסת שלך והם מתפקדים כשורשים מלאכותיים הנצמדים לשיניים הטבעיות שלך. הם נתמכים על ידי העצם שסביבם ועוזרים לשמור על השיניים במקומן.

הליך השתלת שיניים כולל הסרת השן, הנחת עוגן בעצם היכן שהוסר, הנחת עמוד לתוך העוגן ואז הצמדת הכתר לעמוד. תהליך זה אורך כשעתיים והוא נעשה בהרדמה כללית.

מה המטופל צריך לעבור לאחר השתלת שיניים?

תהליך השתלת שיניים הוא תהליך מסובך. מדובר בהליך שיכול לקחת עד שעתיים ודורש ביקורים מרובים אצל רופא השיניים. חשוב להבין מה קורה לאחר השתלת השתל הדנטלי.

חלק מהמטופלים עלולים לחוש אי נוחות עד שבועיים לאחר ההליך, אבל זה צריך להיעלם עד שישה שבועות. למטופלים תהיה גם נפיחות מסוימת סביב החניכיים, שתרד בעוד כשלושה שבועות.

לאחר פרק זמן זה, המטופלים יוכלו ליהנות מאיכות חיים משופרת מכיוון שלא יהיו להם עוד בעיות עם השיניים או קו הלסת.

שתלים דנטליים הם חלופה לתותבות, גשרים ומכשירי פה אחרים עבור אנשים עם שיניים חסרות.

שתל דנטלי הוא בורג טיטניום קטן המחליף את שורש השן ומעגן אותו לעצם הלסת. השתל מוחדר בניתוח לתוך עצם הלסת שלך, שם הוא מרפא עם הזמן והופך לאחד עם העצם שלך. תהליך השתלת שיניים יכול להימשך בין שישה חודשים לשנתיים.

רופא השיניים יבצע הערכה של הפה שלך ויחליט אם אתה מועמד טוב להליך. אם אתה, אז הם ייצרו שן מלאכותית שתתאים לשיניים האחרות שלך בגודל ובצורה. הם ייצרו את זה מחומרים חרסינה או מרוכבים שמתאימים לצבע השיניים שלך.

רופא השיניים יקדח לתוך עצם הלסת כדי להכניס את בורג הטיטניום אשר

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

החזרי מס לשכירים – שאלות ותשובות

במידה ואתם חושבים שגם השנה יצא לכם לשלם יותר מדי מס הכנסה, הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם. הכתבה בשיתוף עם חברה המספקת שירותים בתחום הפיננסי