כך תוכל לשדרג את העסק ולמכור יותר בשנת 2023

עסקים התמודדו עם אתגרים עצומים ועברו כמות מדהימה של שינויים במהלך השנים האחרונות, וזה לא יאט בשנת 2023. עסקים יצטרכו להתמודד עם ההשלכות של המגיפה העולמית, פלישת רוסיה לאוקראינה, אתגרים כלכליים, כמו גם פיתוח מהיר יותר של טכנולוגיות.

להלן הטרנדים שלדעתי ישפיעו בצורה היומיומית הגדולה ביותר על הדרך בה אנו עובדים ועושים עסקים בשנת 2023.

1. טרנספורמציה דיגיטלית מואצת

בשנת 2023, אנו נראה את המשך החידושים והפיתוחים בטכנולוגיות טרנספורמטיביות כמו בינה מלאכותית (AI), האינטרנט של הדברים (IoT), מציאות מדומה ורבודה (VR/AR), מחשוב ענן, בלוקצ'יין ואינטרנט סופר-מהיר עם פרוטוקולים כמו 5G.

הטכנולוגיות הדיגיטליות הטרנספורמטיביות הללו אינן קיימות בנפרד זו מזו, ואנו צפויים לראות את הגבולות ביניהן מיטשטשים. פתרונות חדשים לעבודה מוגברת, היברידית ומרחוק, קבלת החלטות עסקית ואוטומציה של עומסי עבודה ידניים, שגרתיים ויצירתיים משלבים טכנולוגיות אלו בדרכים המאפשרות להן לשפר אחת את השנייה. זה מקרב אותנו יותר מתמיד לנקודה שבה אנו מסוגלים ליצור "ארגונים חכמים" שבהם מערכות ותהליכים תומכים זה בזה כדי להשלים משימות שגרתיות בצורה היעילה ביותר.

כדי להיערך לכך, עסקים חייבים להבטיח שהם מטמיעים את הטכנולוגיה הנכונה לאורך התהליכים שלהם ובכל תחום פעילות. בשלב זה, יש באמת מעט מאוד תירוץ להיות בעסקים ולא להבין כיצד AI ושאר הטכנולוגיות שהוזכרו לעיל ישפיעו על העסק והתעשייה שלך. מכירות ושיווק אפקטיביים יותר, שירות לקוחות טוב יותר, שרשראות אספקה ​​יעילות יותר, מוצרים ושירותים המותאמים יותר לצרכי הלקוח ותהליכי ייצור יעילים נמצאים כולם על הפרק, ובשנת 2023, חסמי הגישה אליהם יהיו נמוכים מאי פעם . רבות מהטכנולוגיות הללו, כמו בינה מלאכותית ובלוקצ'יין, זמינות כעת במודלים של שירותי ענן, וממשקים ואפליקציות חדשות מעניקות לעסקים גישה אליהן באמצעות סביבות ללא קוד.

תחום נוסף שעובר דיגיטליזציה מואצת הוא תחום השלטים. שלטים דיגיטליים כיום פותחים שלל הזדמנויות לאינטראקציה בין העסק ללקוחות קיימים ו/או לקוחות פוטנציאליים. שילוט דיגיטלי לעסק מאפשר הכוונה של לקוחות בתוך המתחם כמו גם ביצוע פעולות בשירות עצמי ומעל הכל מדובר בהעצמת ערך המותג בעיניי הלקוח. כמובן שגם שילוט חוץ כגון שלטי פרסום גדולים – גם הם עוברים לעידן הדיגיטלי, והפלוס הגדול הוא השליטה והבקרה שהם מביאים איתן – הכל יותר מדיד, אפשר לראות בזכות השימוש בשילוט דיגיטלי לעסק – איזה פרסומת עבדה הכי טוב, ובאילו שעות, וכך ניתן לשפר יותר ויותר את תוצאות הפרסום.

2. אינפלציה ואבטחת שרשרת האספקה

התחזית הכלכלית ברוב העולם לא נראית נהדרת לשנת 2023. מומחים אמרו לנו לצפות לאינפלציה מתמשכת ולצמיחה כלכלית מאופקת. תעשיות רבות עדיין מושפעות מבעיות שרשרת האספקה ​​שהופיעו במהלך ההשבתות העולמיות שנגרמו על ידי Covid-19 ורק החמירו עקב המלחמה באוקראינה. כדי להילחם בזה, חברות צריכות לשפר את החוסן שלהן בכל דרך אפשרית. משמעות הדבר היא צמצום החשיפה לתמחור שוק תנודתי של סחורות, כמו גם בניית אמצעי הגנה לרשתות האספקה ​​כדי להתמודד עם מחסור ועלויות לוגיסטיות מאמירות.

חשוב שחברות ימפו את כל שרשראות האספקה ​​שלהן ויזהו כל חשיפה לסיכוני אספקה ​​ואינפלציה. כך הן יכולות לבחון דרכים לצמצם את הסיכון הזה, כמו ספקים חלופיים והפיכתן לעצמאיות יותר. לאחרונה שומעים על יותר ויותר חברות שהחליטו לבצע חלק מהייצור שלהן in-house לאחר שהן זיהו סיכון בהסתמכות על ייצור סיני שעדיין מושפע מהשלכות הקורונה. בנוסף, לא ממש ברורה מידת המעורבות של הממשל בכל הנוגע לנושאים הנוגעים לאבטחת מידע, למשל.

3. קיימות

העולם מתעורר יותר ויותר לעובדה שאסון האקלים יהווה אתגר גדול בהרבה מכל מה שחווינו בעשורים האחרונים ויגמד את האתגרים איתם התמודדנו בזמן מגיפת הקורונה. המשמעות היא שהמשקיעים והצרכנים מעדיפים עסקים שלוקחים מספיק אחריות סביבתית וחברתית, ומגמות הקנייה מונעות יותר ויותר על ידי צרכנים מודעים – אלה מבינינו שמתעדפים גורמים כמו השפעה אקולוגית וקיימות בבחירה ממי לקנות או לעשות עסקים איתם.

בשנת 2023, חברות צריכות לוודא שהשיקולים הסביבתיים והחברתיים שלהן יועברו למרכז האסטרטגיה שלהן. זה צריך להתחיל במדידת ההשפעה שיש לכל עסק על החברה והסביבה ולאחר מכן לעבור להגברת השקיפות, הדיווח והאחריות. כל עסק צריך תוכנית עם יעדים ומסגרות זמן ברורות כיצד להפחית את ההשפעות השליליות, ואז התוכנית צריכה להיות מבוססת על שלבי פעולה ממשיים. הבדיקות והתוכניות צריכות גם לצאת מכותלי החברה ולהתייחס לכל שרשרת האספקה ​ולבחון את אישורי ה-ESG של הספקים. לדוגמה, קל לשכוח את ההשפעה הסביבתית שיש לשירותי ענן ול data centers על הסביבה.

4. חווית לקוח סוחפת

בשנת 2023, לקוחות משתוקקים לחוויה מעל הכל. זה לא אומר בהכרח שנקודת המחיר והאיכות תופסים את המושב האחורי. לשניהם חלק חשוב באופן שבו אנו חווים את תהליך הבחירה, הרכישה וההנאה מהסחורה והשירותים עליהם אנו מוציאים את כספנו.

התפקיד שהטכנולוגיה מילאה כאן, באופן מסורתי, היה לייעל תהליכים ולהסיר טרחה מהצרכן. חישבו על אתרי או אפליקציות איקומרס עם פיצ'רים משוכללים שמציעים לנו מוצרים בהתאמה אישית להעדפות שלנו – או פורטלים מקוונים של שירות לקוחות שמתמודדים באלגנטיות וביעילות שיא עם בעיות ותמיכה לאחר המכירה. אלה עדיין ישחקו תפקיד מפתח בשנת 2023, אבל המשחק התפתח, כאשר מילות המפתח של השנה הן חוויה סוחפת (אימרסיבית) ואינטראקטיבית.

ה- metaverse – משהו שכבר זמן רב מתואר בתור "השלב הבא" של האינטרנט, אותה סביבה שבה נוכל לקיים אינטראקציה עם מותגים וצרכנים אחרים באמצעות טכנולוגיה סוחפת (אימרסיבית), כולל סביבות תלת-ממד ומציאות רבודה – הוא השלב שבו זה יתרחש. חשבו על חנויות מקוונות בהן נוכל לגלוש ו"למדוד" באופן וירטואלי לחלוטין בגדים, תכשיטים ואביזרים שונים. אנו עשויים להשתמש בחדרי הלבשה וירטואליים כדי להלביש אווטרים של עצמנו – או בפתרונות אחרים שמבוססים על מציאות רבודה, כדי לראות כיצד בגדים יתאימו על גופנו האמיתי. מגמות אלו ישפיעו הן על הקמעונאות המקוונת והן על הקניות המסורתיות.

המגמה לעבר חווית לקוח משופרת היא כל כך חזקה עד שמותגים כמו Adobe ו-Adweek ממנים מנהלי חווית לקוח (CXO) כדי להבטיח שזה יהפוך למרכיב בסיסי באסטרטגיה העסקית שלהם. מעבר לחווית הלקוח, עסקים צריכים יותר ויותר לחשוב על חווית העובדים כאשר התחרות על העובדים המוכשרים והמיומנים ביותר הולכת וגוברת.

5. אתגר הכישרונות

במהלך השנה האחרונה ראינו תנועות ענק של אנשים מוכשרים, שמחליטים להתפטר מעבודתם, כדי להעריך מחדש את השפעת העבודה ומה הם רוצים להפיק מחייהם. זה הפעיל לחץ על המעסיקים להבטיח שהם מספקים קריירה אטרקטיבית, גמישות מקסימלית בעבודה מהבית ומהמשרד, וסביבת עבודה עשירה בתוכן תרבותי וחברתי. הצעות למשרות מספקות, הזדמנויות מתמשכות לצמוח וללמוד, גמישות ומקומות עבודה מגוונים ובעלי אוריינטציה ערכית – כל אלו יהיו חיוניים ב-2023.

נוסף על כך, הטרנספורמציה הדיגיטלית המואצת מובילה ליותר אוטומציה עסקית שבכוחה לשפר תהליכי עבודה כמעט בכל תחום עיסוק. בני אדם ישתפו יותר ויותר את עבודתם עם מכונות חכמות ורובוטים חכמים, ולכך יש השלכות עצומות על הכישורים והכישרונות שחברות יידרשו בעתיד מעובדיהן. המשמעות היא עבודה על פיתוח מיומנויות חדשות ושיפור מיומנויות חשובות של עובדים קיימים, כמו גם גיוס אנשים חדשים שיש להם את הכישורים הדרושים לעתיד.

מצד אחד, עסקים חייבים להתמודד עם פער המיומנויות העצום שקיים בתחומים כמו מדעי המחשב, בינה מלאכותית ותחומי טכנולוגיה אחרים, ולהבטיח שהם יוצרים את כוח העבודה המתמצא בנתונים ובטכנולוגיה הדרושים כדי להצליח בעתיד. ומצד שני, ככל שמשרות אנושיות מתוגברות על ידי טכנולוגיה, עסקים חייבים להכשיר מחדש צוות עם כישורים הדרושים לעבודה לצד מכונות חכמות ולהצמיח את הכישורים האנושיים הייחודיים שלהם, שכרגע לא ניתנים לאוטומציה. בשנת 2023, יקודמו לקידמת הבמה מיומנויות כמו יצירתיות, חשיבה ביקורתית, תקשורת בין אישית, מנהיגות ויישום תכונות "אנושיות" כמו אכפתיות וחמלה.
 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הפקת סרטון AI 

הפוסט בבלוג חוקר את העולם הדינמי של הפקת וידאו בינה מלאכותית, חושף כיצד טכנולוגיית הבינה המלאכותית המתקדמת מחוללת מהפכה בתעשיית הקולנוע. הפוסט מתעמק באיכות יוצאת

השפעת הטכנולוגיה על תעשיית ההלוואות

פוסט זה בבלוג חוקר את ההשפעה הטרנספורמטיבית של הטכנולוגיה על תעשיית ההלוואות, תוך התמקדות בתחומים כמו מהירות עיבוד הלוואות, הערכת סיכונים, שירות לקוחות והופעת פלטפורמות